Opis
Gra wyścig Koty francuskiej marki JANOD to wspaniała zabawa dla dwóch do czterech osób – zarówno dzieci, jak i dorosłych. Zestaw zawiera planszę, wykonaną z solidnego kartonu oraz drewniane elementy: drzewa, płoty i psa, które tworzą małe miasteczko nad rzeką. Gracze wcielają się w role kotów (do wyboru są 4 drewniane figurki), które mają za zadanie zebrać zapasy (mleka, ryb, szynki i steków, reprezentowanych przez żetony), wykazując się sprytem i unikając psów, m. in. wdrapując się na drzewa. Wygrywa gracz, który zgromadzi jak najwięcej jedzenia. Gra ta ćwiczy myślenie strategiczne, skupienie i cierpliwość.
Gry rozbudzają wyobraźnię, myślenie strategiczne i planowanie. To wspaniała rozrywka dla całej rodziny. Gra została zaprojektowana we Francji. Zapakowana jest w estetyczne pudełko. Idealnie nadaje się na prezent.
wiek: 6-12 lat
liczba graczy: 2-4
elementy: 1 plansza + 15 drewnianych elementów + 16 kartonowych żetonów + 1 drewniana kostka
czas rozgrywki: 30 minut
Przygotowanie do gry
Rozłóż planszę na stole. Ustaw drzewa i krzewy z płotkami na zielonych polach na planszy, a kotki – w odpowiednich domkach. Obok planszy ułóż żetony z zapasami.
Zasady gry
Każdy z graczy wybiera dla siebie figurkę kota. Gracze kolejno naśladują kocie miauczenie i ruchy – ten, który zrobi to najlepiej, rozpoczyna grę. Zarówno kolejność, jak i przemieszczanie po planszy odbywa się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. O postępie gry decydują rzuty kostką. Jeśli gracz wyrzuci cyfrę od 1 do 4, przesuwa się do przodu o liczbę pól, jej odpowiadających. Jeśli wyrzuci obrazek drzewa i krzaków – musi przemieścić się do najbliższego pola z roślinnością. Jeśli zaś na kostce wypadnie obrazek, przedstawiający psa – gracz przesuwa figurkę psa do następnego pola z budą. Każdy gracz-kot ma własny domek, który jest jego miejscem startu i metą. Jednak aby zakończyć grę, musi w ostatnim ruchu trafić dokładnie na pole z domkiem. W kolejnych turach musi próbować tak długo, aż mu się to uda. Gracze zbierają zapasy, stając na polach-sklepach. Kto trafi na pole ze sklepem spożywczym, ten dostaje żeton z szynką, w sklepie mięsnym dostaje stek, w rybnym – rybę, a mleko – w sklepiku z nabiałem. Zdobyte żetony gracze układają na stole przed sobą. Figurka pies porusza się wyłącznie od budy do budy, zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jeśli po drodze spotyka kota, ten ostatni zmuszony jest do ucieczki i powrotu do swojego domu. Jeśli jednak kot ma przy sobie jedzenie, może (nie musi) zdecydować, że odda psu 1 (dowolny) żeton, i dzięki temu pozostanie na miejscu. Jeśli kot podczas spotkania z psem znajduje się na polu z drzewem lub zaroślami, może się w nich ukryć i pozostaje bezpieczny. Jeśli kot trafi na pole z budą, a psa tam nie ma – idzie dalej. Jeśli jednak pies tam jest, kot musi uciekać i wrócić do swojego domu lub – o ile ma już zapasy – przekupić psa 1 (dowolnym) żetonem i pozostać na miejscu. Celem gry jest dotarcie do domu z jak największą ilością jedzenia. Gracz, któremu się to uda – wygrywa.